2024. február 27., kedd

Huszadik bejegyzés - Bemerítkezés (vízkeresztség) Hogy történik?

 Huszadik bejegyzés - Bemerítkezés (vízkeresztség) Hogy történik?

 

Sokak számára volt már az, a kérdése felém, hogy hogyan is történt meg a megkeresztelkedésem más szóval bemerítkezésem?  Három kérdésre fogok választ adni az Isten szavait használva. Hogyan? Mikor? Miért keresztelkedtem meg? Először is szeretném leszögezni, hogy nem azt mondja az ige, hogy szüleid kisbabaként kereszteljenek meg, hogy üdvözülj. Ugye nem? Lásd Márk 16:16-ot „Aki hisz, és megkeresztelkedik, üdvözül, aki pedig nem hisz, elkárhozik. „Most kérdem én, hogy ha szüleim vagy szüleid kisbabaként megkeresztelnek üdvözölök vagy üdvözölsz? Ha azt gondolod igen, akkor tévedsz! Miért is? Most lehet ez a kérdésed! Mert először hit azután a keresztség. A keresztség a Krisztusban való hittel történik, vagyis a szívünkben egy belső változást eredményez: a vízben való megkeresztelkedés pedig az Atya, Fiú, Szellemnek az engedelmességnek egy külső cselekedete. Most pedig felteszek egy másik kérdést! Ha szüleink kisbabaként keresztelnek meg, szerinted ennek van valamilyen jelentősége? Szerintem nincs, mert kisbabaként nem értünk semmit a világból. Azzal, hogy a külső cselekedet a vízben való megkeresztelkedünk az által arról teszünk (vagy tettem) bizonyságot, ami belül a szívben ment végbe. A bemerítkezéssel eggyé leszünk (vagyis eggyé lettem) Jézus Krisztussal az ő eltemetkezésében és feltámadásában: el leszünk választva a bűn és a versengés ó emberektől (így el lettem választva a bűn és a versengés ó embereitől.) Az nem jelent azt, hogy nem követek el bűnt,  

Hogyan is történt, hogy bemerítkezhettem? Cselekedetek 8:37 RÚF

„Ezt mondta neki Fülöp: Ha teljes szívedből hiszel, akkor lehet. Ő pedig így válaszolt: Hiszem, hogy Jézus Krisztus az Isten Fia.”

Nekem is hasonló kérdés hangzott el. Az én válaszom az volt: Igen hiszem, hogy általa kaptam az életem.

Nem volt elég csak hinnem és már megkeresztelkedhettem, Így neked sem elég csak ez!

 Lásd az Isten szavát:

Cselekedetek 2:38 RÚF

„Péter így válaszolt: Térjetek meg, és keresztelkedjetek meg mindnyájan Jézus Krisztus nevében bűneitek bocsánatára, és megkapjátok a Szentlélek ajándékát.” A válasz az, hogy meg kellett, hogy térjek a bűneimből és sok mindent el kellett hagyjak.

Még itt nem volt bemerítkezés.  

Máté 28:19 RÚF

„Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében,” Szóval Isten szólt az Ő gyermekeihez, hogy miután behívtam Őt szívembe, hogy tegyenek tanítvánnyá. (Itt megtanították vagyis megismertették velem a keresztény élet alapjait) és utána megkeresztelve az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében.

Így történik az igazi keresztség más szóval a bemerítkezés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése